Głównym podzespołem każdego pojazdu elektrycznego jest źródło zasilania.
W rowerach elektrycznych stosuje się zazwyczaj baterie zrobione z pakietów Li-Pol lub z baterii Li-Ion.
Zalety Li-Ion:
- Pojedyncza bateria jest mała, można łatwo dopasować kształt całej baterii
- Bezpieczniejsza, każda bateria jest w metalowej obudowie
- Można znaleźć tańsze baterie z odzysku lub z demontażu
- Więcej energii w tej samej objętości
- Można znaleźć tańsze baterie z odzysku lub z demontażu
- Więcej energii w tej samej objętości
Wady Li-Ion:
- Prąd pobierany z jednej baterii jest stosunkowo niski, więc jeśli chcemy czerpać dużą moc z baterii musi być ona odpowiednio duża
- Wymagają zgrzewania lub mocnej lutownicy do połączenia
- Występują spadki napięć przy dużym poborze prądu
- Wymagają zgrzewania lub mocnej lutownicy do połączenia
- Występują spadki napięć przy dużym poborze prądu
Zalety Li-Pol:
- Mogą oddać duży prąd
- Trzymają napięcie podczas rozładowywania
- Trzymają napięcie podczas rozładowywania
- Łatwo stworzyć własną baterię (wystarczy polutować kabelki)
Wady Li-Pol
- Niebezpieczne, pakiety są zapakowane w koszulki lub plastikowe obudowy
Budowa baterii 16s 27Ah:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz